Welcome to the Associate Professorship of Didactics in Sport and Health!
We conduct intervention research in the fields of health and education. By designing living (environments) and using competence-oriented approaches, we enable people to lead active, healthy and sustainable lifestyles. In this way, we want to make a relevant contribution to a sustainable society.
Seit diesem Herbst verstärken wieder zwei neue Mitglieder*innen das Team der Sport- und Gesundheitsdidaktik.
Jan Ellinger ist seit 15. September…
[read more]
Students' personality is an essential component in order to plan and teach physical education (PE) lessons according to students' individual needs.…
[read more]
Pathogenetisches Denken, Ohnmachtsgefühle, Ängste und Vorurteile – diese Schlagworte charakterisieren leider nach wie vor den Blick auf Menschen mit…
[read more]
Achievement Goal Theory (AGT) has been applied as a core concept for understanding and promoting students' motivation in physical education (PE) and…
[read more]
Getreu dem Motto der Kollegen der hochschuldidaktischen Aus- und Weiterbildungsangebote der LMU (ProfiL), haben Alina Kirch und Melina Schnitzius…
[read more]
In collaboration with Jan Jírovec and Martin Musálek from the Faculty of Physical Education and Sport, Charles University, Prague, Czechia, the…
[read more]
Vom 12. bis 13. März 2019 verbrachte die Arbeitsgruppe des Lehrstuhls für Sport- und Gesundheitsdidaktik zwei gemeinsame Tage im TUM Akademiezentrum…
[read more]
A recent cooperation study (University of Heidelberg, University of Stavanger, University of Mainz, and TUM) focused on the relationship between…
[read more]
Handball zählt zu den reichweitenstärksten Sportarten in Deutschland. Mit rund 750.000 Mitgliedern ist der Deutsche Handballbund (DHB) der siebt…
[read more]
Die erfolgreiche Ausgestaltung der Trainerrolle im Spitzensport ist direkt an die erfolgreiche Wettkampfgestaltung von Athleten oder Mannschaften…
[read more]